Leta i den här bloggen

måndag 20 juli 2009

Kommentarsgranskning aktualiseras


Jag hade hoppats att det skulle gå att ha en förhållandevis fri blogg med avseende på yttrandefriheten.

Men natten till idag krävde sin tribut p.g.a. vissa "guilt by association"-argument o.d. som kändes onödigt bestickande och potentiellt konfliktskapande. Kommentaren censurerades därefter.

Och därför har jag aktiverat kommentarsgranskningen till fullo.

Internet är globalt och gränslöst vilket också gör att vissa personer blir mer eller mindre gränslösa och det t.o.m. lokalt (i internetmått mätt)!

Men bloggen har ändå högt i tak. Följande inlägg från en viss anti-sympatisör finns t.ex. publicerat under artikeln "Anonymitetsrätten på Blogger.com" nedan.

"Jag tror inte att det är särskilt många som skulle vilja vara "välkomna" här. Du är en lögnare och en ganska trist typ, det har du visat i ganska många fora.

Jag skulle vilja göra den digitala motsvarigheten till att skicka ett glas kallt vatten i ansiktet på dig, Tristan.

Kanske skulle det få dig att vakna upp, om inte annat (från den 40-talsfilm du verkar tro att du lever i?).

Med all respekt. Du ser mig aldrig här igen:-)" - slutcitat.

Personen ifråga hade ju trots allt vänligheten att bjuda på ett leende - i tillägg därtill underhållande med sin argumentations- och slutledningsförmåga.

Men som sagt - och som någon sa: "ingen tar skit i de lättkränktas land" - kommentargranskning blir det om inte för mitt goda humörs skull så i vart fall för att undslippa eventuellt ansvar för underlåtenheten att ta bort kriminaliserade inlägg. Men då tänker jag främst på valrörelsen nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar